Календарно-тематичне планування
уроків музичного мистецтва у 1 кл.
ІІ семестр 2018-2019 н. р.
До підручника: Л.М. Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило.
Мистецтво. 1 клас. – Київ: «Генеза»,
2018.
РОЗДІЛ 2. ЗАГАДКИ ХУДОЖНІХ МОВ
|
||||
Дата
|
№ уроку
|
Тема
|
СММ. СОМ.
СКМ. ХТД.
|
Примітки
|
17
|
МАНДРИ КРАЇНОЮ МИСТЕЦТВ
|
Вокальна та інструментальна музика. Цирк.
СММ: Українська народна мелодія «Щедрівочка щедрувала»
у вокальному та інструментальному виконанні;
СОМ: І.
Сколоздра. Різдво. Коломийка.
ХТД: створення мелодії до вірша.
|
||
18
|
Цирк.
|
СММ: Ф. Мендельсон. «Танець клоунів» з концертної сюїти
СОМ: «Сон літньої
ночі».
А. Ма́ке. Цирк. Атлети, клоуни та мавпочка; Ю. Мацик.
Клоуни.
ХТД: Шумовий оркестр. Створення музики для циркового
виступу.
|
||
19
|
ЗУСТРІЧ ІЗ ТЕАТРОМ
|
Театр. Актор. Правила поведінки в театрі.
СКМ: М. Равель. Балет «Дитя та чари» (відеофрагмент).
ХТД: Українська народна пісня «Два півники» ( виконання
в ролях, з ритмічним супроводом – барабан, трикутник, бубон). Інсценізація
змісту віршів.
|
||
20
|
ЧАРІВНИКИ БАЛЕТУ
|
Балет. Мова танцю. Вальс.
СММ: П. Чайковський. Вальс сніжинок із балету
«Лускунчик».
ХТД: Музика Я. Степового, слова народні «Сніжинки»
|
||
21
|
БАЛЕТ-КАЗКА
|
Оркестр. Музичні інструменти: скрипка (струнні), флейта
(духові), барабан (ударні).
СММ: Б. Павловський. Балет-казка «Білосніжка і семеро
гномів» (фрагмент).
СКМ: м/ф «Білосніжка і семеро гномів» (фрагмент).
ХТД: гра «Оркестр».
|
||
22
|
ВЕСЕЛИЙ МАНДРІВ-
НИК
НА ОПЕРНІЙ СЦЕНІ
|
Опера. Арія
СММ: Г. Гриневич. Опера-казка «Плескачик». Арії героїв опери.
ХТД: Музика Н. Барабаш. Арія Тіста з опери-казки
«Колобкові мандри».
|
||
23
|
ВЕСЕЛИЙ МАНДРІВ-
НИК
У ТЕАТРІ
ТА КІНО
|
Ансамбль. Хор.
СКМ: Музика і вірші О. Шевченка. М/ф «Колобок» із серії
«З любов’ю до дітей», фрагменти з мульт-фільмів про колобка.
ХТД: створення власної опери-казки «Колобок»
(спів соло та в ансамблі).
|
||
24
|
КАЗКОВІ РОЗПОВІДІ
|
Музична казка. Музичні
інструменти оркестру: (продовження)
арфа, флейта.
СММ: М. Сильванський. Музична казка «Івасик-Телесик»
(фрагменти: теми Івасика-Телесика, Змії, плескоту хвиль і передзвону молотів
ковалів).
ХТД: створення мелодії до вірша, добір інстру-ментів
для героїв музичної казки.
|
||
25
|
КАЗКОВІ РОЗПОВІДІ
продовження
|
Музична казка
(продовження). Регістр (на прикладі клавіатури
піаніно).
СММ: М. Чембержі. Казка про синій пролісок.
ХТД: Музика А.Олєйнікової, слова Н. Іванової «Пролісок»
Створення супроводу до пісні.
СКМ: М/ф «Квіти дружби» із серії «Уроки тітоньки Сови».
|
||
26
|
Перевіряємо свої досягнення
|
Завдання Лясольки. Завдання Барвика. Завдання Лясольки
та Барвика.
|
||
27
|
КРАСА
І ЗДОРОВ’Я
|
Вплив музики на емоційний стан людини. Музика і спорт.
Соліст.
СММ: Ф. Шуберт. Вечірня серенада. П. Чайковський.
Вальс квітів з балету «Лускунчик». Ж. Бізе. Марш
Тореодора з опери «Кармен».
ХТД: Українська народна пісня-гра «Гей, ви дітки
чорнобриві».
СКМ: м/ф «Холодне серце» (фрагмент з фігурним
катанням).
|
||
28
|
ВЕЛИКОДНІ ДИВА
|
Великдень, писанки. Музична фраза.
СОМ: Н.
Курій-Максимів. Великдень.
ХТД: Музика М. Катричка, слова В. Кленця, Н. Андрусич
«Писанка». Створення мелодії до вірша.
|
||
29
|
НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ
|
Народна музика.
СММ: Колискова (обробка А. Авдієвського), Я. Степовий.
Колискова, Українська народна пісня «Сонечко» (обробка В. Барвінського).
ХТД: Музика і слова народні «Вийди, вийди, сонечко».
|
||
30
|
НАРОДНІ ІНСТРУМЕН-ТИ
ТА ІГРАШКИ
|
Народні музичні інструменти: бандура, сопілка, бубон,
волинка (дуда). Свищики.
СОМ: зображення свищиків. Ф. Буше. Чабанець, що грає на
волинці.
СММ: Гра на українській волинці (дуді). Й. С. Бах.
Волинка. Українські народні танцювальні мелодії (ансамбль народних
інструментів).
ХТД: Створення ритмічного супроводу, мелодії до вірша.
|
||
31
|
МИТЦІ ПРОФЕСІО-НАЛИ
|
Професійна музика.
Музичні професії: композитор, виконавець.
СММ: пісні Котика, Півника, Лисички з опери-казки К.
Стеценка «Лисичка, Котик і Півник».
ХТД: Музика А. Філіпенка, слова О. Журливої «Узяла
лисичка скрипку».
|
||
32
|
СТВОРЮ-ЄМО КРАСУ
|
Музичні професії: диригент.
СММ: М. Лисенко. Хор «А вже весна» з опери «Зима і
Весна».
ХТД: Гра «Оркестр».
|
||
33
|
ДО ВЕРШИН МАЙС-ТЕРНОСТІ
|
Професійна мистецька освіта: музичні школи, музичні академії.
СММ: К. Дебюссі. Доктор Gradus ad Parnassum (Шлях до
Парнасу). Н. Нижанківський. Івасик грає на чельйо.
ХТД: Музика Т. Попатенко, слова М. Івенсен «Урок».
Робота в парах: виконання ритмічних послідовностей.
|
||
34
|
МИСТЕЦЬКА ПОДОРОЖ ДО ЄВРОПИ
|
Знайомство з мистецтвом різних країн. Пісні й танці
(узагальнення).
СММ: Ф. Шопен. Полонез; Італійська народна пісня «Санта
Лючія»; Н. Паганіні. Баркарола.
СОМ: А. Ніколаєв. Бал; М. Глущенко. Вечірня Венеція.
СКМ: м/ф «Танок маленьких каченят».
ХТД: Т. Вернер. Танок маленьких каченят (виконання
рухів).
|
||
35
|
Узагальнення. Перевіряємо свої досягнення.
|
Завдання Лясольки. Завдання Барвика.
Завдання Лясольки та Барвика.
|
||
Скорочення:
СММ
– сприймання музичного мистецтва;
СОМ
– сприймання образотворчого мистецтва;
СКМ
– сприймання кіномистецтва;
ХТД
– художньо-творча діяльність.
Немає коментарів:
Дописати коментар