Опис ключових змін до проекту оновленої програми з музичного мистецтва

З метою розвантаження навчальних програм з музичного мистецтва 1-4 класів загальноосвітніх шкіл, були вилучені:
1 клас
Тема 1. Про що розповідає музика
Основний матеріал для сприймання
Д.Кабалевський. «Кавалерійська».
Додатковий матеріал для сприймання
Б.Фільц. «Забута лялька»; Г.Сасько. «Джерельце», «Синички».
Варіативний матеріал для сприймання
В.Косенко. «Дощик»;
Р.Шуман «Дід Мороз».
Основний матеріал для виконання
Д.Кабалевський. «Перший клас»;
Б.Фільц. «Облітав журавель» (одноголосно); А.Філіпенко. «На місточку»;
В. Косенко «Дощик».
Тема 2. Музика навколо нас
Варіативний матеріал для сприймання
Д.Кабалевський. «Сурма і барабан».
2 клас
Тема 1. Типи музики
Термін
симфонічний оркестр
Основний матеріал для сприймання
М.Блантер. «Футбольний марш»;
П.Чайковський. «Танець із кубками» з балету «Лебедине озеро».
Основний матеріал для виконання
В.Д.Кабалевський. «Пісня про школу».
Додатковий матеріал для виконання
«Три матусі».
Тема 2. Виражальне та зображальне в музиці
Варіативний матеріал для сприймання
Д.Кабалевський. «Три подружки», «Клоуни»; С.Майкапар. «Роздуми»; П.Чайковський. «Хвороба ляльки», «Нова лялька»;
С.Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петя і вовк».
Варіативний матеріал для виконання
В.Шаїнський. «Гра»;
Б.Савельєв. «Якщо добрий ти»; А.Філіпенко. «Кришталева зимонька».
Матеріал для музикування та виконання в русі
«Біла квочка»,
«Веселі гуси»;
М. Ведмедеря. «Танцювали зайчики».
Тема 3. Основні музичні жанри
Підтема
Знайомство з музичними жанрами опери, балету, симфонії, концерту за допомогою пісні, танцю і маршу.
Термін
симфонія
Підтема
Народна пісня у творах композиторів-класиків;
фрагмент із балету «Лебедине озеро».
Матеріал для сприймання
П.Чайковський. Друга симфонія (фрагмент);
невідомий автор першої половини ХІХ ст. «Симфонія» (козачок);
М.Коваль. Сцена з другої дії опери «Вовк і семеро козенят»;
Четверта симфонія (фінал);
П.Чайковський. «Вальс квітів», «Іспанський танець»;
Ж.Бізе. Увертюра, хор хлопчиків із опери «Кармен».
Основний матеріал для виконання
К.М’ясков. «Зимонька»;
«А ми просо сіяли»; О.Янушкевич;
М. Лисенко. «Пісня Лисички», «Пісня Кози», хор «Ходім, братці, воювати» з опери «Коза-дереза».
Варіативний матеріал для виконання
Р.Паулс. «Алфавіт»;
Українська народна пісня «Журавель».
Тема 4. Мова музики
Додатковий матеріал для сприймання
Д.Кабалевський. «Монтер»;
І.Дунаєвський. Марш із кінофільму «Веселі хлоп’ята».
Варіативний матеріал для сприймання
С.Майкапар. «Музична шкатулочка», «Луна в горах»;
І.Арсєєв. «Крокодил і Чебурашка».
Додаткові твори для виконання
О.Пахмутова. «Добра казка»; Г.Сорокопуд. «Свято Перемоги».
3 клас
Тема 1. Основні властивості музики: пісенність, танцювальність, маршовість
Основний матеріал для сприймання
Невідомий автор першої половини ХІХ ст. Симфонія (козачок).
Додатковий матеріал для виконанняя
А.Островський. «Хай завжди буде сонце».
Матеріал для музикування та виконання в русі
«Ляльки танцюють».
Тема 2. Інтонація
Підтема
Зображальні та виражальні інтонації. Поєднання зображальних і виражальних інтонацій. Мелодія як інтонаційно-смислова побудова.
Інтонаційна виразність виконання музики. Роль інтонації в пісні-грі.
Виражальна інтонація, зображальна інтонація.
Основний матеріал для виконання
Д. Кабалевський. «Хто чергові?».
Тема 3. Розвиток музики
С. Прокоф’єв. Симфонічна казка «Петя і Вовк»;
Д.Кабалевський. «Три варіанти маршу».
Тема 4. Музична форма
Основний матеріал для сприймання
О.Пахмутова. «Прохання»;
І.Дунаєвський. Увертюра до к/ф «Діти капітана Гранта».
Варіативний матеріал для сприймання
О.Александров «Священна війна»; В.Бєлий. «Орлятко»;
О.Пахмутова. «На вулиці Миру».
Матеріал для музикування та виконання в русі
«Бігла кізка топитися».
4 клас

Тема 1. Музика мого народу
Основний матеріал для сприймання
М. Калачевський. «Українська симфонія» (І ч.);
Ж.Колодуб. «Троїсті музики»; Г. Майборода. «Гуцульська рапсодія».
Додатковий матеріал для виконанняя
Л. Ревуцький. Друга симфонія (ІІ і ІІІ ч.).
Варіативний матеріал для сприймання
М.Калачевський «Українська симфонія» (ІІ ч.); Симфонія невідомого автора початку ХІХ століття (фінал).
Тема 2. Музика єднає світ
Підтема
Спорідненість музики слов’янських народів. Спільні властивості українських і російських протяжних ліричних пісень: наспівність, широке розгортання мелодії, розспівування складів, підголоскове багатоголосся, відносно вільний рух голосів.
Як основа музичного мистецтва слов’янських народів.
Спорідненість музики слов’янських народів.
Спільні властивості українських і російських протяжних ліричних пісень.
Спільні й відмінні риси в танцювальній музиці слов’янських народів.
Варіативний матеріал для виконання
Б.Савельєв. «Із чого складається світ?», «Справжній друг»;
Російська народна пісня «У полі береза стояла»;
С.Соснин. «Сонячні краплини»; Р.Паулс. «Золоте весілля»;
В.Шаїнський. «Чого вчать у школі»;
Російські народні пісні «Со вьюном я хожу», «Светит месяц»; білоруський народний танець «Бульба»; білоруська народна пісня «Савка і Гришка»; грузинський танець «Лезгінка»; узбецька народна пісня-танець «Мавригі»; українські народні пісні «Янчику-білоданчику», «Прийшла весна з квітами», «Ой весна, весна, та й весняночка».

Немає коментарів:

Дописати коментар