Ця сторінка - для учнів 7 класів. Тут знахдиться відео , аудіо та теретичний матеріал з музичного мистецтва.
Відлуння епох у музичному мистецтві
Музика
— звучання часу, його дух.
Сергій Коненков
Мистецтво
дає можливість уявити духовний образ кожної епохи. Воно, як чутливий камертон,
уловлює її дух і характер, залишаючись у майбутньому виразником свого часу.
Традиційно
вирізняють декілька великих культурних епох, серед яких:
Відродження
(XIV—XVII ст.)
Новий
час (XVII—XIX ст.)
Новітній
час — з XX ст.
Кожна
епоха відзначена в мистецтві певними художньо-стильовими напрямами.
Бароко
(з італ. вибагливий, химерний, примхливий) — стилістичний
напрям у європейському мистецтві кінця XVI — середини XVIII ст.
Його характерними ознаками були пишність і декоративність форм.
З
цим періодом пов'язані розквіт поліфонії і зародження нових музичних жанрів —
опери, ораторії, кантати, сонати, концерту. Набуває розвитку сольне
виконавство, зокрема, бельканто (з італ. чудовий спів). Вдосконалюється
віртуозна майстерність музикантів-інструменталістів, для яких видатними
скрипковими майстрами Італії — А. Аматі, Дж. Гварнері, А. Страдіварі —
створено інструменти, неперевершені за красою звучання. Музика бароко досягла
вершин у творчості К. Монтеверді, А. Кореллі, А. Вівальді, Г.-Ф. Генделя, Й.-С.
Баха.
Класицизм (від лат. взірцевий) — один з провідних напрямів
європейського мистецтва XVII — початку XIX ст., для якого зразком були традиції
античності та Відродження.
Для
художніх творів епохи класицизму характерні суворість форм, лаконізм і
гармонійність. Найвищі досягнення музичного класицизму пов'язані зі
становленням віденської класичної школи. У творчості найвидатніших її
представників — Й. Гайдна, В.-А. Моцарта, Л. Бетховена (в Україні — М.
Березовського, Д. Бортнянського) по-новому зазвучали музичні жанри і форми.
Великим був їхній внесок у розвиток опери; саме в цей період сформувався жанр
симфонії.
Романтизм — напрям у європейському мистецтві, який склався
наприкінці XVIII — початку XIX ст. Основою романтичного світосприйняття став
розлад ідеалу і соціальної дійсності. Затверджується самоцінність
духовно-творчого життя особистості. Музика романтизму — це голос серця. Серед
видатних представників романтизму — Ф. Шуберт, Р. Шуман, Ф. Шопен, Ф. Ліст, Р.
Вагнер, Ф. Мендельсон-Бартольді та інші.
Реалізм (від лат. речовий, дійсний) — один з основних принципів
у мистецтві: правдиве, об'єктивне відображення дійсності різноманітними
художніми засобами. Він ніби закликав митців повернутися зі світу надхмарних
мрій на землю, до людей. Героями художників-реалістів ставали звичайні люди, а
основною темою творчості — повсякденне життя.
Видатні
досягнення реалізму в світовій музиці пов'язані з іменами П. Чайковського, Дж.
Верді, Ж. Бізе, М. Мусоргсько-го, М. Лисенка та багатьох інших.
Імпресіонізм (від франц. враження) — творчий напрям у мистецтві,
який виник у другій половині XIX ст. Представники імпресіонізму прагнули
якнайбільш природно відобразити реальний світ в його мінливості, передати
швидкоплинність вражень.
Барвистість
і мальовничість імпресіонізму розкриває нове бачення світу, закоханість у його
красу. У музиці імпресіонізм найяскравіше представили два французьких
композитори — К. Дебюссі та М. Равель.
Для
сучасних композиторів і аранжувальників музика минулих часів є своєрідною
художньою моделлю для написання оригінальних творів. Завдяки новим принципам
«мислення у звуках» цікаво поєднуються минуле й сучасне, традиційне й
новаторське.
«Відлуння
епох» — це духовний зв'язок усіх часів. Нетлінні шедеври, народжені художнім
генієм людства, завжди сучасні, адже метою мистецтва є збереження
найважливішого його надбання — Духовності, споконвічного прагнення до Ідеалу,
Гармонії та Краси.
Відлуння епох у музичному мистецтві
Є.Станкович ,,Колиска життя,,
Українська народна пісня ,,ОЙ. у вишневому саду,, у виконанні Ніни Матвієнко
Голос - діти ,,Ой у вишневому саду,,
Ruslana - "Дикі танці"
Красивое танго в исполнении Майи Кристалинской. Музыка Хенри Химмеля, стихи на русском языке Бориса Дубровина
A. Piazzolla. Libertango
Guantanamera - Los Paraguayos
У цьому мультику звучить вже відомий нам твір. Цікаво, хто впізнає назву і автора ? Чекаю відповіді на уроці .
Венецианский карнавал является уникальной в мире и его традиция восходит к 11 веку, хотя и не был объявлен государственным праздником в течении двух столетий. Карнавал был отклонен в 18 веке. После долгого отсутствия, карнавал вернулся для празднования в 1979 году.
Бразильський карнавал
Нікколо Паганіні
,, ЗРОБЛЕНО В УКРАЇНІ : МИРОСЛАВ СКОРИК ,,
Віктор Зінчук рок-аранжування
,,Капріс №24 ,, Нікколо Паганіні
Н.Паганіні - М.Скорик
Каприс №24 із циклу ,,24 каприси для симфонічного оркестру,,
КЛАСИЧНА МУЗИКА У СУЧАСНОМУ АРАНЖУВАННІ
ОСЕННИЙ БЛЮЗ
ДЖАЗ
Дж.Гершвін
Л.Армстронг
Музичний матеріал до уроку ,,Рок-музика,,
папка урок 18
https://yadi.sk/d/M1Sy7bSTjPJdt
Французський шансон
Джо Дассен
ЕДІТ ПІАФ
(матеріал зібрала М.Кулініч 7-А клас)
1. Цікава історія появи на світ Едіт Піаф. Це сталося
раннього грудневого ранку прямо на вулиці: її мати, не дочекавшись карети
швидкої допомоги, народила свою доньку Джованну Едіт Гасьон... за допомогою 2-х
чергових поліцейських. Батьки Едіт були артистами бродячого цирку, крім того,
мати виступала в кафе, виконуючи популярні в народі пісні.
2. До шести років Едіт Піаф була зовсім сліпа. Перше, що вона побачила, коли прозріла, це клавіші піаніно. Але очі її до кінця днів так і не наповнилися сонячним світлом. Великий французький поет Жан Кокто, закоханий в Едіт, називав їх «очима прозрілого сліпця».
2. До шести років Едіт Піаф була зовсім сліпа. Перше, що вона побачила, коли прозріла, це клавіші піаніно. Але очі її до кінця днів так і не наповнилися сонячним світлом. Великий французький поет Жан Кокто, закоханий в Едіт, називав їх «очима прозрілого сліпця».
3. В кабаре Gerny's у 1935 році двадцятирічну Едіт Піаф помітив
його власник. Вона почала виступати в кабаре, саме тут вона отримала псевдонім
"Піаф" - "горобчик".
4. Французька співачка Едіт Піаф у період окупації
виступала в таборах для військовополонених на території Німеччини, після яких
фотографувалася на пам'ять з ними і німецькими офіцерами. Потім у Парижі особи
військовополонених вирізали і вклеювали в фальшиві документи. Піаф їхала в
табір з повторним візитом і таємно провозила ці паспорти, з якими деяким
полоненим вдавалося втекти.
5. У Києві одночасно в чотирьох театрах йдуть постановки, героєм яких є Едіт Піаф.
6. Вона пережила чотири автомобільні катастрофи, спробу самогубства, три гепатические коми, напад безумства, два нападу білої гарячки, сім операцій, першу та другу світові війни, звела з розуму натовпу чоловіків і померла в 1963 році, не доживши до п'ятдесяти. Її ховала вся Франція, а оплакував весь світ.
5. У Києві одночасно в чотирьох театрах йдуть постановки, героєм яких є Едіт Піаф.
6. Вона пережила чотири автомобільні катастрофи, спробу самогубства, три гепатические коми, напад безумства, два нападу білої гарячки, сім операцій, першу та другу світові війни, звела з розуму натовпу чоловіків і померла в 1963 році, не доживши до п'ятдесяти. Її ховала вся Франція, а оплакував весь світ.
7. На віллі в районі Plascassier французького міста Грас
10 жовтня 1963 року померла Едіт Піаф. Але про смерть співачки дізналися лише
через день: її тіло перевозили в Париж таємно. За деякими даними, це було
зроблено для того, щоб шанувальники думали, що Піаф померла в рідному місті.
Дізнавшись про смерть співачки, 11 жовтня 1963 пішов з життя Жан Кокто. Він не
переніс важку звістку про смерть друга.
8. Едіт Піаф похована на кладовищі Пер-Лашез (Père Lachaise), на якому зібралося близько 40 тисяч
чоловік, багато прийшли з квітами. Алеї кладовища повністю заповнилися квітами, люди йшли прямо по ним.
ПАТРІСІЯ КААС
Немає коментарів:
Дописати коментар